Meningkatkan Kemampuan Mengenal Huruf pada Anak Usia 5-6 Tahun dengan Media Celemek Pintar

Dwi Annisa Sucia Ningrum, Hera Heru Sri Suryanti, Dina Pertiwi Ajie

Abstract


The point accomplished by analysts in this inquire about is an exertion to make strides the capacity to recognize letters in children matured 5-6 a long time at the Pembina Tasikmadu Karanganyar State Kindergarten utilizing savvy cook's garments. This inquire about is Classroom Activity Inquire about (PTK). The populace of this inquire about was children matured 5-6 a long time at the Pembina Tasikmadu Karanganyar State Kindergarten, totaling 20 children who were gather B children comprising of 12 young ladies and 8 boys. Information collection strategies utilized in this inquire about were perception, interviews and documentation. The information investigation procedure utilized in this inquire about is subjective information investigation. The comes about of this inquire about appear that utilizing the savvy overskirt media amusement can move forward the capacity to recognize letters in children matured 5-6 a long time at the Pembina Tasikmadu Karanganyar State Kindergarten.

Keywords


Ability to Recognize Letters, Smart Apron Media, Children Aged 5-6 Years

Full Text:

PDF

References


Ajie, D. P., Wahyuseptiana, Y. I., & Yuliyanti, W. (2023). The Implementation of EarlyChildhood Development Holistic Integrative in Optimizing Children ’ s Essential Needs. 21, 63–66.

Alfansyur, A., & Mariyani. (2020). Seni Mengelola Data : Penerapan Triangulasi Teknik , Sumber Dan Waktu pada Penelitian Pendidikan Sosial. HISTORIS: Jurnal Kajian, Penelitian & Pengembangan Pendidikan Sejarah, 5(2), 146–150.

Christianti, M. (2015). Kemampuan Mengenal Huruf Anak Usia Dini Melalui Multimedia Pembelajaran Interaktif. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Vokasi Dalam Rangka Dies Natalis Ke-54 FT UNY.

Dwi Prasetiyawati D.H., N. H. (2018). Peningkatan Penguasaan Berbicara Bahasa Jawa Melalui Permainan Boneka Tangan Pada Anak Paud Sekar Mulyo Kelompok a Kabupaten Kendal. Jurnal Audi, 3(1),33.

Dr.Musfiroh Tadkiroatun, M.H.(2018).Teori danKonsepBermain.Modul PAUD:Bermain Dan Permainan Anak UT, 1–44.

Fadilah, A., & Kanya, N. A. (2023). Pengertian Media , Tujuan , Fungsi , Manfaatdan Urgensi Media Pembelajaran. Journal of Student Research, 1(2), 11–12.

Fahitah Itah & Sri Watini. (2021). PAUD Lectura: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, Vol 5, No 1, Oktober 2021. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 86–95.

Izzaty, R. E., Astuti, B., & Cholimah, N. (1967). metode penelitian. MetodePenelitian, 16–29.

Maryanti, S., Kurniah, N., & Yulidesni, Y. (2019). Meningkatkan Kecerdasan Naturalis Anak Melalui Metode Pembelajaran Outing Class Pada Kelompok B Tk Asyiyah X Kota Bengkulu. Jurnal Ilmiah Potensia, 4(1), 22–31.

Nurjanah, S., Nurrohmah, E., & Zahro, I. F. (2019). Meningkatkan Kemampuan Keaksaraan Awal Anak Usia Dini Melalui MediaAnimasi Di Tk Budi NuraniCimahi. CERIA (Cerdas Energik Responsif Inovatif Adaptif), 2(6), 393.

Patty, D. Y., Marzuki, K., & Susilawati, S. (2022). Meningkatkan Kemampuan Mengenal Huruf Melalui Permainan Dengan Kartu Huruf Pada Anak Usia Dini TK Nyiur Jakarta. Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Pembelajaran,4(1), 397–402.

Rahayuningsih, S. S., Soesilo, T. D., & Kurniawan, M. (2019). Peningkatan Kemampuan Mengenal Huruf Pada Anak Usia 5-6 Tahun Melalui Metode Bermain Dengan Media Kotak Pintar. Scholaria: Jurnal Pendidikan DanKebudayaan, 9(1), 11–18

Zaini, H., & Dewi, K. (2017). Pentingnya Media Pembelajaran Untuk Anak Usia Dini. Raudhatul Athfal: Jurnal Pendidikan Islam Anak Usia Dini, 1(1), 81– 96.




DOI: http://dx.doi.org/10.33087/dikdaya.v14i1.615

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Jurnal Ilmiah Dikdaya
Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan (FKIP) Universitas Batanghari Jambi
Jl. Slamet Ryadi, Broni-Jambi
Telepon. 0741-667089 | e-mail: dikdaya.unbari@gmail.com